PULIH MARI BALI WUTUH PURNA WALUYA JATI  
Motto dan Sesanti Jamu Godog Kendhil Kencana 
 
    |    
   | Motto |    
   murwåsarirå parèanom 
 
nganyari - ngênomi 
ngènggali - ngênèmi 
regenerare et rehabilitare 
 regenerasi dan rehabilitasi (regenerate    and rehabilitate) 
pemulihan dan peremajaan (regeneration and rejuvenation)  |    
   murwå:    menghiasi, mendandani 
 
sarirå: tubuh, badan 
 
murwåsarirå: menghiasi tubuh, mendadani tubuh, merawat tubuh 
>>> regenerasi >>> pemulihan  |    parè: sungguh, nyata, seperti, laksana, layaknya 
 
anom: muda, taruna, remaja 
 
parèanom: kembali muda, awet muda, seperti taruna, layaknya    remaja 
>>> rehabilitasi >>> peremajaan  |    
    |    
   | Sesanti |    
    
orang bijak pasti minum jamu |    
   Indonésia wiwit    mbiyèn mula wis kondhang karo gemah ripah loh jinawi lan lemahé kang    subur lan asil buminé kang akéh. Sakliyané iku uga, akéh wit-witan kang    bisa urip ing Indonésia. Sakliyané bahan pangan, alam Indonésia uga    ngasilaké bahan kanggo keséhatan, lan kanggo kecantikan. Para leluhur    nggunakaké resép kang bahan-bahané digawé saka godhong, umbi, oyot,    kanggo nambani sembarang penyakit, sakliyané iku, bahan-bahan iki uga    kanggo nggawé jamu awét ayu, awét nom kayata galian singsét, rapêt    wanita, séhat wanita lan liya-liyané. Indonésia dikênal dadi nêgara    nomor 2 kang nduwéni tanduran obat tradhisional sawisé Brasil. 
Jamu wis dadi tradisi atusan malah éwonan taun kepungkur. Tradisi    ngracik lan ngombé jamu wis dadi budaya nalika jaman krajan Hindhu-Jawa.    Prastawa iki kabuktékaké kanthi Prasasti Madhawapura ing jaman Majapahit.    Ing Prasasti Madhawapura katulis yén jaman semana ana profési utawa    pagawéan tukang ngracik jamu kang diarani Acaraki.  |    
   Bila kita ingin    mengkaji sejauh mana manfaat dari Jamu Tradisional Indonesia, sepertinya    akan menghabiskan bab demi bab yang begitu banyak mengurai bahan-bahan    alami jamu yang terdapat pada tumbuh-tumbuhan yang ada di Indonesia.    Apalagi pengetahuan tentang pengobatan tradisional dengan jamu, sudah    dikenal sejak periode kerajaan Hindu-Jawa. Hal ini dibuktikan dengan    adanya Prasasti Madhawapura dari jaman Majapahit yang menyebut adanya    tukang meramu jamu yang disebut Acaraki. Pada relief Candi Borobudur    sekitar tahun 800 – 900 Masehi, juga menggambarkan adanya kegiatan    membuat jamu.  |    
    |    
  
  Pipisan dan Gandhik Jamu Tradisional Indonesia Pipisan dan Gandhik Jamu Tradisional Indonesia
Jamu Pusaka Kraton
Jamu Akar Sari   | 
Tidak ada komentar:
Posting Komentar