PULIH MARI BALI WUTUH PURNA WALUYA JATI
Motto dan Sesanti Jamu Godog Kendhil Kencana
|
Motto |
murwåsarirå parèanom
nganyari - ngênomi
ngènggali - ngênèmi
regenerare et rehabilitare
regenerasi dan rehabilitasi (regenerate and rehabilitate)
pemulihan dan peremajaan (regeneration and rejuvenation) |
murwå: menghiasi, mendandani
sarirå: tubuh, badan
murwåsarirå: menghiasi tubuh, mendadani tubuh, merawat tubuh
>>> regenerasi >>> pemulihan | parè: sungguh, nyata, seperti, laksana, layaknya
anom: muda, taruna, remaja
parèanom: kembali muda, awet muda, seperti taruna, layaknya remaja
>>> rehabilitasi >>> peremajaan |
|
Sesanti |
orang bijak pasti minum jamu |
Indonésia wiwit mbiyèn mula wis kondhang karo gemah ripah loh jinawi lan lemahé kang subur lan asil buminé kang akéh. Sakliyané iku uga, akéh wit-witan kang bisa urip ing Indonésia. Sakliyané bahan pangan, alam Indonésia uga ngasilaké bahan kanggo keséhatan, lan kanggo kecantikan. Para leluhur nggunakaké resép kang bahan-bahané digawé saka godhong, umbi, oyot, kanggo nambani sembarang penyakit, sakliyané iku, bahan-bahan iki uga kanggo nggawé jamu awét ayu, awét nom kayata galian singsét, rapêt wanita, séhat wanita lan liya-liyané. Indonésia dikênal dadi nêgara nomor 2 kang nduwéni tanduran obat tradhisional sawisé Brasil.
Jamu wis dadi tradisi atusan malah éwonan taun kepungkur. Tradisi ngracik lan ngombé jamu wis dadi budaya nalika jaman krajan Hindhu-Jawa. Prastawa iki kabuktékaké kanthi Prasasti Madhawapura ing jaman Majapahit. Ing Prasasti Madhawapura katulis yén jaman semana ana profési utawa pagawéan tukang ngracik jamu kang diarani Acaraki. |
Bila kita ingin mengkaji sejauh mana manfaat dari Jamu Tradisional Indonesia, sepertinya akan menghabiskan bab demi bab yang begitu banyak mengurai bahan-bahan alami jamu yang terdapat pada tumbuh-tumbuhan yang ada di Indonesia. Apalagi pengetahuan tentang pengobatan tradisional dengan jamu, sudah dikenal sejak periode kerajaan Hindu-Jawa. Hal ini dibuktikan dengan adanya Prasasti Madhawapura dari jaman Majapahit yang menyebut adanya tukang meramu jamu yang disebut Acaraki. Pada relief Candi Borobudur sekitar tahun 800 – 900 Masehi, juga menggambarkan adanya kegiatan membuat jamu. |
|
Pipisan dan Gandhik Jamu Tradisional Indonesia Pipisan dan Gandhik Jamu Tradisional Indonesia
Jamu Pusaka Kraton
Jamu Akar Sari |
Tidak ada komentar:
Posting Komentar